RSS

Things I wish I knew about skincare when I was younger

04 sij.

Novinarka Sali Hughes je u srpanjskom izdanju svog serijala intervjua In the bathroom with… razgovarala s Caroline Hirons (koja je za mene, a i vjerujem i za njene vjerne čitatelje, ŽMK svega vezanog za njegu kože). Dvodijelni video intervju je zbilja odličan i stvarno preporučujem da pogledate prvi i drugi dio, međutim zapamtila sam izjavu Sali Hughes o njezi kože koja otprilike glasi da je njega kože najravnopravniji dio industrije ljepote. Bez obzira na godine, imovinsko stanje, boju kože, mjesto stanovanja itd. svi žele imati bolju kožu.

Iako se brinem i pazim na svoju kožu još od srednjoškolskih dana mislim da sam najviše o koži, kozmetičkim sastojcima i proizvodima naučila 2015. gledajući YouTube, čitajući tekstove Caroline Hirons, te blog Dear Skin i općenito istražujući na internetu. Mislim da su moju znatiželju za kožu i sve vezano uz nju potakli i neki dermatološki problemi i alergije s kojima se suočavam. Oboružana 🙂 voljom i novostečenim znanjem prošle godine sam promijenila način čišćenja i njege kože lica, kao i proizvode s kojima to radim.

Osvrćući se na promjene koje sam napravila i gledajući objektivno stanje svoje kože htjela sam napisati osvrt o stvarima koje bi voljela da sam znala kad sam bila mlađa i o nekim proizvodima koji su mi pomogli u njezi kože. Na početku sam mislila da će mi biti dovoljan jedan post, ali nakon što sam shvatila da sam napisala 800 riječi samo o proizvodima koje sam koristila i koristim shvatila sam da će tekst možda bit malo previše za čitanje. 🙂 Stoga će se moja rutina i proizvodi koji koristim naći posebnom postu kojeg bi trebala dovršit danas ili sutra, svakako pred praznik, pa ćete imati vremena za čitanje ako vas to zanima. 🙂

Prvi i najvažniji savjet u vezi njege kože koji bi vam bilo tko trebao dati glasi: informirate o sastojcima koji se nalaze u proizvodima koje koristite. Ne kaže se uzalud da je znanje moć. Deklaracije proizvoda ponekad izgledaju kao da su pisane na kineskom, ali se za početak uvijek možete poslužit Wikipedijom kao izvorom informacija. Imate jednu kožu i važno je da znate koje sastojke trebate izbjegavati ako ste na nešto alergični, ili sastojke koji vam na kraju uzrokuju više problema nego koristi. Informirajte se kako čitati deklaracije, te koje sastojke trebate izbjegavati, a koje tražiti u proizvodu. Kad znate čitati deklaraciju, znate koje sastojke trebate izbjegavati rjeđe će te kupiti proizvod koji vam ne odgovara, jer niste pročitali sastojke već samo opis proizvoda. Meni se to dogodilo s jednim proizvodom od Byphasse kojeg sam kupila a nisam pročitala deklaraciju, jer da sam je pročitala vidjela bi da se u proizvodu nalazi mineralno ulje (parafin) pa ga ne bi ni kupila. Proizvod sam na kraju koristila drugačije od njegove prvotne namijene, što ne znači da je proizvod bio loš ili da Byphasse kao brend ima loše proizvode. Dapače. Jednostavno taj proizvod nije odgovarao mom tipu kože (mješovita) zbog svojih sastojaka. Nekome možda neće predstavljati nikakav problem, ali svakako valja pročitat deklaraciju prije kupnje.

Agresivna sredstva za čišćenje kože koja se pjene kao deterdžent za bijelu robu u veš mašini izbjegavaj k’o vrag tamjan. Bolje je koristiti blaga sredstva ili ona namijenjena osjetljivoj koži. Napravit će isti posao: očistiti kožu, ali nakon toga se koža neće osjećat kao upravo opran prozor. Digresija: ne znam jeste li primijetili ali dosta beauty blogova upotrjebljava riječ umivalica ili čistilica da bi opisali proizvode za čišćenje kože lica. Pretpostavljam da time pokušavaju prevesti englesku riječ cleanser, ali meni osobno to zvuči bedasto. No opet to sam samo ja, ako nemate problema s tim samo naprijed.

Hidratantnu kremu birajte po tipu kože: suha, mješovita, masna itd., te po godišnjem dobu (proljeće-ljeto kreme laganije teksture, jesen-zima gušće i bogatije kreme). Ne birajte kremu po trenutnom stanju kože za to služe ulja, serumi i drugi proizvodi. 🙂

Često mi muškarci, ali ponekad i žene, prigovaraju zašto trošim toliko novaca u te kemije. Takvi prigovori su mi izrazito iritantni, jer moj novac, moja stvar i by the by ja ne zabadam svoj nos u tvoj novčanik. #rolleyes Kao i kod dekorativne kozmetike uvijek postoji škola mišljenja da su skuplji proizvodi kvalitetniji, a da su jeftiniji proizvodi iz drogerija nekvalitetni. Kao i uvijek istina je negdje u sredini. U svakoj cjenovnoj kategoriji ima i dobrih i loših proizvoda. Uvijek treba pogledati sastojke i sagledati stvarne potrebe kože. Dvadesetogodišnjakinji stvarno ne treba anti-ageing serum od 450 kuna, to treba ženi u ranim četrdesetim. Vodite se potrebama svoje kože. I naravno ne može svatko priuštit skupu preparativnu kozmetiku, ali kao u svemu čovjek se mora vodit svojim budžetom. No ako ćeš bez problema izdvojit 300 kuna za 4 sjenila, onda mislim da serum od 450 kuna nije pretjerano skup. 😉

Kada već pričam o cijenama proizvoda valja imati na umu da za većinu drogerijskih proizvoda kad-tad će negdje biti nekakvo sniženje, ili neki kupon s kojim ćete moći proizvod kupiti u pola cijene ili s popustom. Bipa i Kozmo često znaju imati jednodnevna ili vikend sniženja od 30-40% na preparativnu kozmetiku pa ih je zgodno iskoristit za kupit proizvode za njegu kože koji vam trebaju. Osobno 90% kozmetike kupujem na sniženju i ne sramim se to priznat. Drugi koristan savjet je da pogledate i usporedite cijene na internetu. Na specijaliziranim stranicama za kozmetiku poput lookfantastic.com ili feelunique.com možete naći neke proizvode dosta jeftinije (npr. REN je za 60 kuna jeftinije tako naručit nego kupiti kod nas u Mullera. How rude!) i uvijek imaju neke popuste, kupone ili sniženja na nešto. Naravno treba pripazit i na cijenu poštarine. Osobno kupujem preko lookfantastic.com koji ima besplatnu poštarinu za Hrvatsku i sve uredno stigne za 20-ak dana. Koliko sam vidjela feelunique.com nudi besplatnu dostavu za Hrvatsku pri potrošenih 10£.

Također preporučam čitanje recenzija proizvoda kod beauty blogerica ili u časopisima, na portalima ili forumima. Pitajte svoje prijateljice, kolegice s faksa ili s posla o proizvodima. Uvijek je dobro saznati više mišljenja i nikad ne znate kad ćete dobiti kakvu dobru preporuku, No uzmite sve te recenzije i preporuke cum grano salis. 😉 Ako nešto nije bilo dobro za osobu A, ne znači da osobi B nije najbolji proizvod na svijetu. Opet vodite se tipom svoje kože, godinama, potrebama kože i sastojcima koji su dobri za stanje tipa kože. No uvijek je korisno čut razna mišljenja.

Jedna važna stvar koju valja upamtiti je da je važno imati realistična očekivanja od proizvoda i dat im dovoljno vremena za djelovanje. Pri prvoj primjeni nečega na lice odmah se vidi smeta li ti taj proizvod, imaš li alergičnu reakciju na neki sastojak itd. No ako nema loših reakcija na proizvod nije baš realno očekivati da će isti djelovati u roku keks. Njega kože nije magija 😉 kakogod Charlotte Tilbury nazivala svoje kremice. 🙂 Dajte proizvodu dovoljno vremena da djeluje, 2 do 3 tjedna su sasvim dosta. Čak i dermatolozi prilikom određivanja tretmana za akne kažu pacijentima da konkretne rezultate očekuju tek za 4-6 tjedana.

Zapisujte koje proizvode koristite, koliko ste ih platili, gdje ste ih kupili, njihov učinak na kožu itd. Word dokument, aplikacija za vođenje bilješki (Evernote, OneNote), rokovnik, bilježnica, svaštara… Ne treba bit nešto posebno, vodite bilješke gdje god i na čemu god želite. Osobno koristim neku vrstu tamno zelene bilježnice na kockice s džepićem za račune na zadnjoj strani. Sastojke i kartonsku ambalažu izrežem i zalijepim ljepilom u bilježnicu i ispod toga pišem zabilješke o proizvodu.

Kakogod se brinuli za svoju kožu napravite sebi neku rutinu koje se pridržavate i u kojoj uživate. Uvijek skidajte šminku prije spavanja, ni u ludilu spavat sa svom tom silom boje na licu. Znam, ponekad smo umorne i #nedamise i najradije bi zabile glavu u kušin i spavale, ali koža će vam bit zahvalna za tih 15 minuta koliko treba da se šminka digne, koža očisti, tonizira i nahrani. 🙂

Ovim završavam prvi dio ove „sage“ o njezi kože. 🙂 U drugom dijelu koji će sigurno biti na blogu prije srijede pričat ću malo o svojoj osobnoj rutini za čišćenje i njegu kože lica. Dotaknut ću se proizvoda koje koristim i malo prokomentirat iste. Ako imate pitanja, komentare, potrebu da nešto kažete slobodno ostavite sve u komentarima ispod posta. Do čitanja. 🙂

Oglasi
 
Komentiraj

Objavio dana 04/01/2016 u Make up & skincare

 

Oznake: , , , , , , , , , , ,

Komentiraj

 
